uva.nl
De summer school biedt een ‘à la carte’-programma. Deelnemers kunnen één of meerdere onderdelen kiezen.

Naast eerder succesvol gebleken cursussen en workshops bevat het programma ook nieuwe onderdelen. De cursus Het herkennen van druktechnieken van Johan de Zoete lijkt een klassieker te worden. Verder zijn er nieuwe workshops gastronomie van oude bekenden, zoals Marleen Willebrands en Mariëlla Beukers.

Bram Vannieuwenhuyze en Reinder Storm doen dit jaar voor het eerst mee met cartografische onderwerpen en August den Hollander behandelt kaarten in bijbels. Simon Groot en Floortje Bakkeren putten hun inspiratie uit muziek- en theatercollecties.

Tijdens de summerschool vindt weer een tweedaagse edit-a-thon plaats over Wikipedia en het boek. Aan de hand van het thema Europese drukkers 1500–1900 maken de deelnemers kennis met alle aspecten van het aanmaken, editeren en illustreren van een Wikipedia-lemma.

Eén cursus wordt in het Engels gegeven. Alle andere cursussen en workshops zijn in het Nederlands. Deelnemers kunnen voor, tijdens en na de cursussen en workshops terecht bij een infobalie en een speciaal voor hen ingerichte coffeecorner.

Inschrijven

Bekijk het uitgebreide programma van 4 cursussen, 13 workshops en 1 lezing  via de website van Bijzondere Collecties.